• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Omöjligt baka in blanco i huslån pga många uc:n....

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Jag är så ledsen.
Jag är spelberoende , men jag går på spelberoendemöten och jag ska börja på 12 stegsprogram för att bli fri mitt beroende.
Självklart har man dragit på sig onödiga lån och krediter sen man spelade. Men mest uc:n. Vi har mycket lån men detta är gamla spelskulder sedan 2-3 år tillbaka och rust på huset. Vi har höjt värdet på huset ca 700 000 pga all rust vi gjort.
Men nu står vi här, nästan alla lån skulle kunna läggas in i huset men vi får inte lån pga för mycket uc :(
Jag har aldrig haft en betalningsanmärkning, min man har ingen heller. Vi har inkomster på över 700 000 / år men ändå ingen hjälp :( just nu betalar vi över 10 000 i ränta varje månad! Jag går sönder!!!

Enda sättet just nu är att sälja huset eller flytta allt till bluestep, men där är de ju också skyhöga räntor. De känns enormt jobbigt just nu att inte spela.....
Jag hade nästan samma situationen som er
Men kunde lösa alla mina skulder delvis genom släkt och delvis genom bluestep men man måste ha någon obelånad bostad som säkerhet.
Ja självklart räntan är dyr 4,7
Men bättre än de blanco som jag hade
Min tips är att kontakta deras bolånavdelning och prata med någon handläggare och förklara hela situationen.
Om det kan funka för mig (som hade mer blanco än dig) då kan det funka för er också.
Det är bara att våga och fråga om hjälp.
Lyckatill
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Ahmed84 - Hur samlade du på dig så mycket i blanco?
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Jag har många, 16 stycken.
Tror storbanker tog 3 när vi lade om bolånet i mars. Jag har två stycken från andra banker bara för att jag bytt bank. Sen har jag några från freedom finance och såna företag då jag i panik försökte lägga om lånen i början på året 2017.
Sen fick jag en uc när jag tog ett tankkort, men ingen kredit utan bara ett betalkort.
Försökte med bolån på annan bank och fick avslag så där syns ju en till. Men 14 var det när bolånebanken tog sin.

Ska hålla mig så långt bort från uc som möjligt, fan vad de förstör! Men de värsta är att förra gången vi bytte bolån så såg min uc rentutsagt förjävlig ut! Totalt förjävlig!

Nu 1 månad senare att vi ansökte om bolån så håller banken fortfarande på handlägger. De skickade först ut att alla handlingar var klara och skulle skickas, sedan 4 dagar senare kom mailet att de troligtvis inte kan hjälpa oss. Men vi får vänta och se helt enkelt annars kontaktar jag antingen bluestep och räknar om de ens är värt de. Eller så kanske jag får prova att ringa en annan bank och se vad de säger...

Harr skrivit till min bank nu om de kan sänka krediten eller om de går att avsluta den.
 

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Men vi får vänta och se helt enkelt annars kontaktar jag antingen bluestep och räknar om de ens är värt de. Eller så kanske jag får prova att ringa en annan bank och se vad de säger...
1-Hur mycket bostaden är värt enligt MÄKLARE?????????
Ni har ju redan lån på 50% ,
2-Kommer ytterligare 35% lösa 800k?????????
Det betyder att bostaden som ni har är minst 2,3 milj????????
En sak till (bluestep om du vill prova)
De ger inte pengar lätt , de är väldigt tuffa ,det dröjde en och halv månad mellan de tog uc på mig och betalde lån,
Mest irriterande var att när de skulle skicka mig skuldbrev för signatur , gjorde de en upplysning genom BISNOD också
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Vi har lån på 1 miljon. Vi har fått de värderat till 2 miljoner. Vi skulle få in ca 700 000 i huset 1.7 = 85%. Då skulle vi ha blanco kvar på ca 150 000 kvar.
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Ser ju nu att uc:n bara blir bättre och bättre, min ligger på 1.8 och min sambos 1.5...
Trodde att alla ff försvann efter ett år (alltså att alla från 2017 och 2018 skulle synas d här året) men ser ju att de försvinner månad för månad och mina "fulaste" månader är förbi. :) Jag har också stängt min kredit på 50 000 och stängt en annan liten kredit. Så nu måste de ju bara bli bättre, banken har fortfarande inte hört av sig efter 1 månad så jag antar att det är kört, fast jag tycker de är oerhört dåligt gjort av dom att bara skita i att återkoppla och säga att det inte gick.

Nu tänker jag bara vänta några månader till min UC ser bättre och bättre ut och försöka spara under tiden så blir de till att försöka byta bank sedan :) det blir absolut inte bluestep eller marginalen eller liknande :)
Just nu kändes de jävligt underbart!
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Nej från banken, pga att deras kalkyl tydligen inte gick ihop. Vår kalkyl är tydligen bättre med 600 000 i blancolån hos dom än att få lägga in dom i huset. Jag tycker väl att de vore bättre för dom att ha pengarna i säkerhet på huset.

Men men, inga fler lån. Inge mer spel :) ska försöka lägga om de med en annan bank efter sommaren då betydligt mångs uc:n är borta. Då byter min man dessutom bank. 1 månads handläggningstid och behöva jaga dom pga att de inte hör av sig är inte riktigt service enligt mig :)
 

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Nej från banken, pga att deras kalkyl tydligen inte gick ihop. Vår kalkyl är tydligen bättre med 600 000 i blancolån hos dom än att få lägga in dom i huset. Jag tycker väl att de vore bättre för dom att ha pengarna i säkerhet på huset.

Men men, inga fler lån. Inge mer spel :) ska försöka lägga om de med en annan bank efter sommaren då betydligt mångs uc:n är borta. Då byter min man dessutom bank. 1 månads handläggningstid och behöva jaga dom pga att de inte hör av sig är inte riktigt service enligt mig :)
Vilken bank var det ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp